Tuesday, October 16, 2012

MISTIK

nirwana pencinta muhabbatullah


Assalamu’alaikum sahabat2ku..semoga semuanya dilindungi Allah. J lame sungguh Ana tidak berblog nie..janggal sekali nak menaipnye.. Maaf ye, Ana sibuk smpai xde mse nak berkongsi ilmu di Blog Tasbih nie..

Dengan lafaz Bismilah ana mulakan perkongsian yg tidak seberapa ini.. hari ini ana nak menulis tentang MISTIK.. Apa itu Mistik? Mistik adalah suatu perkara ghaib yg boleh diterima akal tp tidak dpt dilihat oleh mata kasar manusia..namun bukan semua manusia xdpt melihatnya,ade segelintir mempunyai anugerah special dari Allah. Mungkin ada yang tidak percaya,ada yg percaya dan ada yg terlalu taksub dgn perkara Mistik ini.

Bagi ana, perkara mistik ini dapat memberi kita bnyak pengajaran dan pengalaman yg luar biasa..  Ye, ana sendiri pernah melihatnya dan terjebak dgn perkara mistik ini secara tidak langsung.. sesiapa yg pernah mengalaminye pasti  tahu apa perasaan aneh pada masa itu.. terus terang ana katakan diri ana tidak kuat untk menerima semua ini TAPI dgn adanya iman dan taqwa dalam hati, kejadian mistik ini selamat ana lalui.. ia sebagai pengalaman baru bagi ana..

Pendek kata, semua makhluk yg dicipta oleh Allah adalah sama yg lainnya adalah hati mereka.. jangan sesekali kamu membiarkan hati kosong tanpa mengingatinya.. kerana hati yg kosong memungkinkan berlakunya keburukkan..

Ana tidak pandai dalam memberi hadis2 tetapi ana suka berkongsi ilmu walaupun sedikit.. ana bukan baik & bukan jahat.. hidup di dunia nie biar bersederhana jgn berlebihan.. Jangan fikir manusia yg berkopiah,bertudung labuh dan berjubah sepanjang masa itu baik hatinya.. manusia boleh menipu dgn apa cara permakaiaan mereka tp bukan dgn hati mereka.. Kenapa ana menulis sedemikian, kerana ini adalah pengalaman Ana sendiri dlm menghadapi perkara mistik ini..

Jin ada dua jenis, satu jin kafir dan satu lagi jin Islam sama seperti manusia. Allah jadikan ciptaanNya dgn kelebihan tersendiri dan sebabnya tersendiri.. Allah ciptakan syurga & neraka pun ada sebabnya.. Jadi same2lah kita renung2kan dan singkap sendiri kesalahan serta kelemahan yg kita lakukan.. Allah sentiasa bersama kita dalam apa jua yg terjadi, maka jgnlah kamu mensyirikan/menyekutukanNya. Ana mendoakan agar  Agama Islam  dan umatNya sentiasa dalam keaadan yang sejahtera.. ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA!!  SubhanAllah! TAKBIR!!! Allahu Akbar!!



No comments:

Post a Comment